الگو پرچم چیست؟

الگوی پرچم برای شناسایی ادامه روند قبلی از نقطه‌ای که روند قیمت تغییر کرده است، استفاده می‌شود. در صورت ادامه روند، تغییر قیمت سریع می‌باشد
پرچم یک الگوی نمودار است که در یک بازه زمانی کوتاه‌، برخلاف روند قیمت مشاهده می‌شود. پرچم در بازه زمانی طولانی‌تر در نمودار قیمت حرکت می‌کند.

این نام به این دلیل است که بیننده را به یاد پرچم روی میله پرچم می اندازد.

الگوی پرچم برای شناسایی ادامه احتمالی روند قبلی از نقطه‌ای که روند قیمت تغییر کرده است، استفاده می‌شود. در صورت ادامه روند، تغییر قیمت می تواند سریع باشد. با توجه به الگوی پرچم، می‌توان نسبت به زمان موقعیت مناسبی برای معامله به دست آورد.

 

نکات کلیدی:
  • الگوی پرچم، در تحلیل تکنیکال، الگوی نموداری قیمت است که با یک روند متضاد شدید (پرچم) که در پی یک روند کوتاه مدت (میله پرچم) مشخص می شود.
  • الگوهای پرچم با شاخص های نشانگر حجم و همچنین رفتار قیمت همراه هستند.
  • الگوهای پرچم نشان دهنده تغییر روند یا شکست پس از یک دوره تثبیت است.

 

 

نحوه عملکرد پرچم

پرچم‌ها محدوده های تثبیت شدید در رفتار قیمت هستند که یک حرکت خلاف روند را نشان می‌دهند که مستقیماً پس از یک حرکت جهت‌دار شدید قیمت دنبال می‌شود. این الگو معمولاً از پنج تا بیست نوار قیمتی تشکیل شده است. الگوهای پرچم می توانند روند صعودی (پرچم صعودی) یا روند نزولی (پرچم نزولی) داشته باشند. پایین پرچم نباید از نقطه وسط میله پرچم قبل از آن بیشتر شود. الگوهای پرچم پنج ویژگی اصلی دارند:

  1. روند قبلی
  2. کانال تثبیت
  3. الگوی حجم
  4. شکست
  5. تایید شکست و حرکت قیمت به سمت شکست پرچم

 

الگوهای صعودی و نزولی ساختارهای مشابهی دارند اما در جهت روند و تفاوت های ظریف در الگوی حجمی متفاوت هستند. الگوی حجم صعودی در روند قبلی افزایش و در تثبیت کاهش می یابد. در مقابل، یک الگوی حجم نزولی ابتدا افزایش می‌یابد و سپس تمایل به حفظ سطح دارد، زیرا روندهای نزولی تمایل به افزایش حجم با افزایش زمان دارند.

الگوی پرچم نیز با نشانگرهای موازی در ناحیه تثبیت مشخص می شود. اگر خطوط همگرا باشند، الگوها به عنوان یک الگوی قلمی شناخته می شوند. این الگوها از جمله قابل اعتمادترین الگوهای ادامه ای هستند که معامله گران از آنها استفاده می کنند، زیرا تنظیماتی را برای ورود به یک روند موجود ایجاد می کنند که آماده ادامه است. این تشکل ها همگی مشابه هستند و تمایل دارند در موقعیت های مشابه در یک روند موجود ظاهر شوند.

الگوها نیز از همان الگوهای حجم و شکست پیروی می کنند. این الگوها با کاهش حجم معامله پس از افزایش اولیه مشخص می شوند. این نشان می‌دهد که معامله‌گرانی که روند غالب را پیش می‌برند، عجله کمتری برای ادامه خرید یا فروش خود در طول دوره تثبیت دارند. بنابراین این امکان ایجاد می‌شود که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران جدید این روند را با اشتیاق دنبال کنند و قیمت‌ها را با سرعتی سریع‌تر از حد معمول بالا ببرند. .

 

چگونگی استفاده از پرچم

با استفاده از پویایی الگوی پرچم، یک معامله‌گر می‌تواند با شناسایی سه نقطه کلیدی: ورود، حد ضرر و حد سود، یک استراتژی معاملاتی برای چنین الگوهایی ایجاد کند.

ورود: حتی اگر پرچم‌ها ادامه روند فعلی را نشان می‌دهند، عاقلانه است که برای جلوگیری از یک سیگنال نادرست منتظر شکست اولیه باشید. معامله گران معمولاً برای معامله خرید تا شکست رو به بالا و آزمایش دوباره محدوده پرچم صبر می‌کنند. همینطور برای معامله فروش منتظر شکست پرچم به سمت پایین و آزمایش دوباره آن می‌مانند.

حد ضرر: معامله گران معمولاً انتظار دارند از طرف مقابل الگوی پرچم به عنوان نقطه توقف ضرر استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر خط روند بالایی الگو روی 55 دلار به ازای هر سهم و خط روند پایین الگوی 51 دلار باشد، سطح قیمتی زیر 51 دلار مکانی منطقی برای تعیین حد ضرر خواهد بود که برای یک موقعیت خرید انتخاب کنید.

حد سود: معامله گران محافظه کار ممکن است بخواهند از تفاوت اندازه گیری شده در قیمت بین خطوط روند موازی الگوی پرچم برای تعیین هدف سود استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر 4.00 دلار تفاوت وجود داشته باشد و نقطه ورود 55 دلار باشد، معامله‌گر هدف سود را 59 دلار قرار می‌دهد. یک رویکرد خوش بینانه تر، اندازه گیری فاصله بر حسب دلار بین ارتفاع الگو و پایه میله پرچم برای تعیین یک هدف سود است. به عنوان مثال، اگر کمترین قیمت میله پرچم 40 دلار، و بالای میله پرچم 65 دلار باشد، و اگر نقطه ورود شکست 55 دلار باشد، آنگاه هدف سودی که ممکن است معامله گر انتظار دستیابی به آن را داشته باشد 80 دلار (55 دلار به علاوه 25 دلار) خواهد بود.

0 0 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x