بیت کوین پس از آزمایش حمایت کلیدی در 54000 دلار اندکی بهبود یافت

بیت کوین
بیت کوین (BTC) روز دوشنبه 19 شهریور اندکی بهبود یافت و روند بهبود آخر هفته را پس از بازگشت قیمت‌ها از حمایت کلیدی در 54000 دلار گسترش داد. این بهبود جزئی در میان افزایش خفیف شاخص Coinbase Premium در طول آخر هفته صورت گرفت.

 

  • قیمت بیت کوین بالاتر از سطح حمایت 54000 دلار قرار دارد که روز جمعه آزمایش شد.
  • ETF های اسپات بیت کوین ایالات متحده هفته گذشته خروج ثبت کردند، در حالی که شاخص Coinbase Premium CryptoQuant افزایش خفیفی داشت.
  • داده‌های درون زنجیره تصویر نزولی را ترسیم می‌کنند، با کاهش آدرس‌های فعال روزانه و نرخ تأمین مالی وزنی منفی.

 

 

با این حال، بهبود ممکن است کوتاه‌مدت باشد. زیرا داده‌های درون زنجیره همچنان به سمت پایین متمایل هستند، همانطور که توسط آدرس‌های فعال روزانه در حال کاهش و نرخ تأمین مالی وزنی منفی نشان داده شده است.

 

خلاصه تحولات روزانه بازار: تقاضای نهادی بیت کوین کاهش می‌یابد

  • طبق داده‌های Coinglass، ETFهای اسپات بیت کوین ایالات متحده در هفته گذشته مجموع خالص خروجی 706.1 میلیون دلار را ثبت کردند که نشان‌دهنده کاهش احساس بازار است. ذخایر ترکیبی بیت کوین نگهداری شده توسط 11 ETF اسپات بیت کوین ایالات متحده در حال حاضر 40.97 میلیارد دلار است که نسبت به 41.68 میلیارد دلار یک هفته قبل کاهش یافته است.

 

  • شاخص آدرس‌های فعال روزانه Santiment، که فعالیت شبکه را در طول زمان ردیابی می‌کند، همچنین تصویر نزولی برای بیت کوین ترسیم می‌کند. افزایش این معیار نشان‌دهنده استفاده بیشتر از بلاک چین است، در حالی که کاهش آدرس‌ها نشان‌دهنده تقاضای کمتر برای شبکه است.

در مورد بیت کوین، آدرس‌های فعال روزانه از 726380 در 6 سپتامبر به 597560 در یکشنبه کاهش یافت و روند نزولی را که از اواسط مارس آغاز شده بود، گسترش داد. این نشان می‌دهد که تقاضا برای استفاده از بلاک چین بیت کوین در حال کاهش است که برای قیمت بیت کوین خوب نیست.

در ادامه…
  • طبق داده‌های OI-Weighted Funding Rate Coinglass، تعداد معامله‌گرانی که شرط‌بندی می‌کنند قیمت بیت کوین بیشتر کاهش می‌یابد از آنهایی که افزایش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند، بیشتر است. این شاخص بر اساس بازده قراردادهای آتی است که با نرخ‌های بهره باز خود وزن‌دهی می‌شوند. به طور کلی، نرخ مثبت (طولانی‌ها کوتاه می‌پردازند) نشان‌دهنده احساس مثبت و اعداد منفی (کوتاه‌ها طولانی می‌پردازند) نشان‌دهنده نزولی بودن است.

در مورد بیت کوین، این معیار در -0.0008% قرار دارد که نشان‌دهنده نرخ منفی و نشان‌دهنده پرداخت کوتاه به طولانی است. این سناریو اغلب نشان‌دهنده احساس نزولی در بازار است و نشان‌دهنده فشار بالقوه نزولی بر قیمت بیت کوین است.

 

  • شاخص Bitcoin Coinbase Premium، یک شاخص کلیدی از نحوه رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ کیف پول، نشان‌دهنده افزایش علاقه نهنگ‌ها در ارز رمزنگاری برتر است. این شاخص شکاف بین قیمت Coinbase Pro (جفت USD) و قیمت Binance (جفت USDT) را نشان می‌دهد. داده‌های Coinbase Premium یکی از شاخص‌هایی است که نشان‌دهنده نشانه‌ای از انباشت نهنگ است. زیرا پلتفرم Coinbase Pro به عنوان دروازه ورود سرمایه‌گذاران نهادی برای خرید ارزهای رمزنگاری در نظر گرفته می‌شود.

در مورد بیت کوین، این شاخص از -0.008 به 0.020 از شنبه تا دوشنبه افزایش یافت. و بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) 14 روزه خود در -0.009 معامله شد. این افزایش خفیف نشان می‌دهد که نهنگ‌ها نشانه‌هایی از انباشت نشان می‌دهند. علاوه بر این، علاقه و فعالیت سرمایه‌گذاران در Coinbase نیز اندکی افزایش یافت.

 

تحلیل تکنیکال: بیت کوین بالای 54000 دلار حفظ می‌شود

بیت کوین در 2 سپتامبر (کشیده شده از اوج در اواخر جولای تا پایین در اوایل آگوست) در سطح بازگشت قیمت 50 درصدی خود در 59560 دلار رد شد و در چهار روز بعد 8.7 درصد کاهش یافت. روز شنبه، این ارز در حدود سطح 54000 دلار حمایت یافت و روز دوشنبه کمی بالاتر از 55316 دلار معامله شد.

اگر بیت کوین زیر سطح 54000 دلار بسته شود، می‌تواند 7 درصد کاهش یابد تا سطح حمایت روزانه بعدی در 49917 دلار را مجدداً آزمایش کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و نوسانگر شگفت‌انگیز (AO) در نمودار روزانه زیر سطوح خنثی خود به ترتیب 50 و صفر معامله می‌شوند. هر دو شاخص نشان‌دهنده حرکت ضعیف و ادامه روند نزولی هستند. با این حال، تز نزولی باطل خواهد شد اگر قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت 56022 دلار شکسته شود. در این سناریو، بیت کوین می‌تواند حرکت مثبت را 6 درصد گسترش دهد تا سطح بازگشت قیمت 50 درصدی خود را در 59560 دلار مجدداً بازدید کند.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x