تحلیل و بررسی USD/JPY

وضعیت کلی نماد
جفت ارز USD/JPY در جلسه آسیایی روز پنجشنبه 29 شهریور، با معکوس شدن شدید از 144.00، به 143.00 حمله می‌کند. این جفت ارز با دلار آمریکا، در حالی که بهبود پس از فدرال رزرو کاهش می‌یابد، به دلیل بهبود در احساس ریسک، دستاوردهای خود را کاهش می‌دهد. تمرکز بعدی بر داده‌های ایالات متحده است که امروز منتشر می‌شود و تصمیم BoJ روز جمعه است.
تحلیل و بررسی
تحلیل تکنیکال

USD/JPY روز چهارشنبه پس از کاهش 50 واحدی نرخ توسط فدرال رزرو (Fed) در بازارها، به اعماق 140.80 سقوط کرد. این اولین کاهش نرخ فدرال رزرو در بیش از چهار سال است زیرا سیاست‌گذاران بانک مرکزی ایالات متحده برای رسیدن به انتظارات بازار عجله دارند. سرمایه‌گذاران در ابتدا امیدوار بودند که اولین کاهش نرخ از مارس توسط فدرال رزرو انجام شود.

اگر USD/JPY به بالای بالاترین سطح روزانه 12 سپتامبر 143.04 افزایش یابد، این می‌تواند راه را برای یک حرکت رو به بالا هموار کند. این حرکت می‌تواند سطوح مقاومت کلیدی را نشان دهد: سنکو اسپان A در 143.15، به دنبال آن کیجون-سن در 144.48.

با این حال، اگر USD/JPY به زیر 142.00 سقوط کند، این امر تشدید از سرگیری روند نزولی را نشان خواهد داد. حمایت بعدی پایین‌ترین سطح سال تا کنون (YTD) 139.58 خواهد بود، به دنبال آن سطح 139.00.

 

تحلیل بنیادی

نمودار نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو، بخشی از خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، از میزان قبلی کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود که نرخ صندوق‌های فدرال تا پایان سال 2024 به 4.4% و تا پایان سال 2025 به 3.4% از 5.1% و 4.1% کاهش پیدا کند.

با بررسی عمیق‌تر یادداشت‌های فدرال رزرو، سیاست‌گذاران فدرال رزرو اکنون پیش‌بینی می‌کنند که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده تا سال 2024 در سطح 2.0% باقی خواهد ماند، در حالی که پیش‌بینی قبلی در ماه ژوئن 2.1% بود. مقامات فدرال رزرو همچنین انتظار دارند نرخ بیکاری ایالات متحده تا پایان سال 2024 در حدود 4.4% تثبیت شود.

با همسو شدن فدرال رزرو با انتظارات بازار برای کاهش نرخ‌ها، بازارهای جهانی اکنون توجه خود را به کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، معطوف کرده‌اند که قرار است به زودی برگزار شود.

در ادامه

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید

سیگنال اتوماتیک

سطوح کلیدی

درباره نماد
جفت ارز USD/JPY (یا دلار آمریکا ین ژاپن) متعلق به گروه “Majors” است، روشی برای اشاره به مهم‌ترین جفت ارزها در جهان. این گروه همچنین شامل جفت ارزهای زیر است: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/CHF، NZD/USD و USD/CAD. ین ژاپن نرخ بهره پایینی دارد و معمولاً در معاملات carry استفاده می‌شود. این دلیل یکی از پرمعامله‌ترین ارزها در سراسر جهان است. در این جفت ارز، دلار آمریکا واحد پایه و ین ژاپنی واحد مقابل است. این جفت ارز نشان‌دهنده اقتصادهای آمریکا (از ایالات متحده آمریکا) و ژاپن است. معامله این جفت ارز نیز به عنوان معامله “نینجا” یا “گوفر” شناخته می‌شود، اگرچه این نام آخر بیشتر هنگام اشاره به جفت ارز GBP/JPY استفاده می‌شود. دلار آمریکا ین ژاپن معمولاً همبستگی مثبتی با دو جفت ارز زیر دارد: USD/CHF و USD/CAD. ماهیت این همبستگی به این دلیل است که هر دو جفت ارز نیز از دلار آمریکا به عنوان واحد پایه استفاده می‌کنند. ارزش این جفت ارز تمایل دارد زمانی که دو بانک مرکزی اصلی هر کشور، بانک ژاپن (BoJ) و بانک فدرال رزرو (Fed)، با اختلاف نرخ بهره جدی مواجه شوند، تحت تأثیر قرار گیرد.
سازمان های تاثیرگذار
سازمان های تاثیرگذار
دلار آمریکا ین ژاپن می‌تواند به طور جدی تحت تأثیر اخبار یا تصمیمات اتخاذ شده توسط دو بانک مرکزی اصلی قرار گیرد: بانک فدرال رزرو (Fed) از سوی دیگر، ما با سیستم فدرال رزرو (Fed) مواجه هستیم که سیستم بانکی مرکزی ایالات متحده است. فد دو هدف اصلی دارد: حفظ نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح ممکن و تورم در حدود 2%. ساختار سیستم فدرال رزرو از هیئت مدیره منصوب شده توسط رئیس جمهور، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تا حدی منصوب شده توسط رئیس جمهور تشکیل شده است. FOMC سالانه 8 جلسه برگزار می‌کند و شرایط اقتصادی و مالی را بررسی می‌کند. همچنین موضع مناسب سیاست پولی را تعیین می‌کند و خطرات اهداف بلندمدت خود در مورد ثبات قیمت و رشد پایدار اقتصادی را ارزیابی می‌کند. بانک ژاپن (BOJ) بانک ژاپن بانک مرکزی ژاپن است و یک شخص حقوقی است که بر اساس قانون بانک ژاپن تأسیس شده است و نه یک آژانس دولتی و نه یک شرکت خصوصی. مهم‌ترین مأموریت‌های BOJ عبارتند از: صدور و مدیریت اسکناس، اجرای سیاست پولی و تضمین ثبات سیستم مالی. تقریباً تمام تصمیمات توسط هیئت سیاست‌گذاری اتخاذ می‌شود که از تعدادی عضو تشکیل شده است که برای ارائه کنترل ارز و پولی و تعیین اقدامات بعدی که بانک مرکزی انجام خواهد داد، کار می‌کنند.
افراد تاثیرگذار
جروم پاول جروم پاول در فوریه 2018 به عنوان رئیس هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو برای یک دوره چهار ساله منتهی به فوریه 2022 کار خود را آغاز کرد. دوره او به عنوان عضو شورای حکام در 31 ژانویه 2028 به پایان می رسد. متولد در واشنگتن دی سی، او در سال 1975 از دانشگاه پرینستون مدرک لیسانس سیاست گرفت و در سال 1979 مدرک حقوق را از دانشگاه جورج تاون گرفت. پاول به عنوان دستیار وزیر و معاون وزیر خزانه داری رئیس جمهور جورج اچ دبلیو. بوش او همچنین به عنوان وکیل و بانکدار سرمایه گذاری در شهر نیویورک کار می کرد. از سال 1997 تا 2005، پاول در گروه کارلایل شریک بود. کازوئو اوئدا کازوئو اوئدا سی و دومین و رئیس فعلی بانک مرکزی ژاپن است. او استاد و رئیس بخش بازرگانی در دانشگاه زنان کیوریتسو در توکیو و مدیر خارجی JGC Holdings Corp، یک شرکت مهندسی و در بانک توسعه دولتی ژاپن است. این پیرمرد 71 ساله به طور گسترده ای به عنوان یک متخصص در سیاست های پولی شناخته می شود، اما از سوی تحلیلگران به عنوان یک انتصاب غافلگیرکننده تلقی می شود. او حتی یک کاندیدای تاریک اسب به حساب نمی آمد. Ueda واقعاً در رادار آنها نبود، زیرا شغل فرماندار BOJ به طور سنتی توسط یک بوروکرات قدیمی وزارت دارایی یا یک مقام بانک مرکزی انجام می شد.
اخبار و داده های تاثیرگذار
احتمال دارد که BOJ با افزایش نرخ کلیدی به 0.00% در سال 2024، سیاست نرخ بهره منفی خود (NIRP) را پایان دهد. برخی از تحلیلگران پایان نهایی YCC را تا ژانویه پیش‌بینی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این اتفاق بیشتر در سه ماهه دوم رخ خواهد داد. یک چالش مهم برای BOJ، خروج از NIRP بدون اختلال در اقتصاد است. کازو اودا، رئیس بانک مرکزی، تأکید کرده است که هرگونه اقدامی با دقت محاسبه خواهد شد و بانک مرکزی احتمالاً بازار را برای تغییر آماده خواهد کرد. این سناریو در صورتی بیشتر احتمال دارد که تورم در ژاپن بالای 3% باقی بماند.
ارزهای تاثیرگذار
GBP/USD جفت ارز GBP/USD (یا پوند دلار) متعلق به گروه “Majors” است، روشی برای اشاره به مهم‌ترین جفت ارزها در جهان. این گروه همچنین شامل جفت ارزهای زیر است: EUR/USD، USD/JPY، AUD/USD، USD/CHF، NZD/USD و USD/CAD. این جفت ارز همچنین به عنوان “The Cable” شناخته می‌شود، اشاره به اولین کابل ترانس آتلانتیک که برای اتصال بریتانیا به ایالات متحده آمریکا از اقیانوس اطلس عبور می‌کرد. این اصطلاح در اواسط قرن نوزدهم آغاز شد و GBP/USD را به یکی از قدیمی‌ترین جفت ارزهای جهان تبدیل کرد. محبوبیت پوند دلار به این دلیل است که دو اقتصاد قوی را نشان می‌دهد: بریتانیایی و آمریکایی (از ایالات متحده آمریکا). The Cable یک جفت ارز بسیار مورد توجه و پرمعامله است که در آن پوند واحد پایه و دلار آمریکا واحد مقابل است. به همین دلیل، تمام داده‌های اقتصاد کلان مرتبط با ایالات متحده و بریتانیا بر قیمت این جفت ارز تأثیر می‌گذارد. یکی از رویدادهایی که بیشترین تأثیر را بر نوسان پوند در مقابل دلار داشت، بریگزیت بود. EUR/USD جفت ارز EUR/USD (یا یورو دلار) متعلق به گروه “Majors” است، روشی برای اشاره به مهم‌ترین جفت ارزها در جهان. این گروه همچنین شامل جفت ارزهای زیر است: GBP/USD، USD/JPY، AUD/USD، USD/CHF، NZD/USD و USD/CAD. محبوبیت یورو دلار به این دلیل است که دو اقتصاد اصلی را گرد هم می‌آورد: اقتصادهای اروپایی و آمریکایی (از ایالات متحده آمریکا). این یک جفت ارز پرمعامله است که در آن یورو واحد پایه و دلار آمریکا واحد مقابل است. از آنجایی که جفت ارز EUR/USD بیش از نیمی از کل حجم معاملات در بازار فارکس را تشکیل می‌دهد، تقریباً غیرممکن است که شکافی ظاهر شود، چه رسد به یک شکاف جدایی متعاقب در جهت مخالف. معمولاً EUR/USD در طول جلسه آسیایی بسیار آرام است زیرا داده‌های اقتصادی که بر اصول این ارزها تأثیر می‌گذارند در جلسه اروپا یا ایالات متحده منتشر می‌شوند. هنگامی که معامله‌گران در اروپا به میزهای خود می‌رسند، فعالیت‌های زیادی در بازار آغاز می‌شود زیرا آنها شروع به پر کردن سفارشات مشتریان و رقابت برای موقعیت‌ها می‌کنند. در ظهر فعالیت کند می‌شود زیرا معامله‌گران برای ناهار بیرون می‌روند و سپس با آنلاین شدن ایالات متحده دوباره سرعت می‌گیرد.
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x