پیش‌بینی هفتگی دلار آمریکا: آیا سلطنت دلار به پایان رسیده است؟

شاخص دلار آمریکا
بدبینی در مورد دلار آمریکا (USD) در این هفته ادامه یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) را به سطح پایین جدیدی در نزدیکی ناحیه روانشناختی 100.00 در روز جمعه سوق داد که پایین ترین سطح آن از تابستان 2023 است.

 

  • شاخص دلار آمریکا چهارمین کاهش هفتگی خود را نهایی می‌کند.
  • سرمایه‌گذاران حدود 75 واحدی تسهیل تا پایان سال را پیش بینی می‌کنند.
  • رویداد NFP و جروم پاول هفته آینده تمام توجه را به خود جلب می‌کنند.

 

پس از کاهش نرخ غیرمنتظره 50 واحدی فدرال رزرو (Fed) در 18 سپتامبر، روند نزولی گرین بک (دلار آمریکا) تمام نشد.

گمانه‌زنی‌های قوی در مورد کاهش بیشتر نرخ در دو جلسه بعدی فدرال رزرو، همراه با خوش‌بینی مداوم در مورد فرود نرم اقتصاد ایالات متحده، انتظار می‌رود که لحن مثبتی را در بازارهای حساس به ریسک حفظ کند. این امر به نوبه خود، احتمالاً دلار آمریکا را برای مدتی تحت فشار مداوم نگه خواهد داشت.

تاکنون، حرکت قیمت دلار منطقه مقاومت کلیدی درست در زیر سطح 102.00 را برجسته می‌کند. روند نزولی گسترده احتمالاً تا زمانی که DXY زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه کلیدی (SMA) در 103.73 باقی می‌ماند، ادامه خواهد داشت.

 

 

پیش بینی ها بر روی فرود نرم اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال افزایش است

پس از کاهش نرخ غیرمنتظره در ماه سپتامبر، شرکت‌کنندگان بازار اکنون بر عملکرد اقتصاد ایالات متحده برای سنجش بهتر احتمال کاهش نرخ‌های اضافی تمرکز کرده‌اند. رویداد چهارشنبه گذشته اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از سال 2020 را با کاهش 0.5 درصدی بزرگ‌تر از حد انتظار در محدوده هدف صندوق‌های فدرال (FFTR) که اکنون در 4.75%-5.00% تنظیم شده است، نشان داد. فدرال رزرو این حرکت را به‌عنوان یک «تجدید کالیبراسیون» با هدف حفظ حرکت اقتصادی توصیف کرد.

پیش‌بینی‌های کمیته پس از جلسه نشان داد که کاهش بیشتر نرخ‌ها قبل از پایان سال می‌تواند رخ دهد. سیاست‌گذاران اکنون انتظار دارند تورم سریع‌تر کاهش یابد و بیکاری بیشتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود افزایش یابد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز خوش‌بینی کرد. وی اظهار داشت که رکود اقتصادی را در آینده نزدیک پیش‌بینی نمی‌کند و به رشد قوی، کاهش تورم و یک بازار کار پایدار اشاره کرد. او احتمال رکود را کم‌اهمیت کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان حدود 75 واحدی کاهش بیشتر نرخ برای بقیه سال را پیش بینی می‌کنند. اگرچه نگرانی‌های رکود کاهش یافته است. اما داده‌های اقتصادی آینده در شکل‌دهی سیاست پولی فدرال رزرو در ماه‌های آینده نقش کلیدی خواهند داشت.

طبق ابزار CME FedWatch، در حال حاضر 52 درصد احتمال کاهش نرخ در نشست 7 نوامبر فدرال رزرو وجود دارد، با کاهش 25 واحدی برای ماه دسامبر ترجیح داده می‌شود.

 

 

نرخ‌های بهره در حال افزایش یا کاهش هستند؟؛ نگاهی جهانی

منطقه یورو، ژاپن، سوئیس و بریتانیا با فشار تورم رو به رشد مواجه هستند. زیرا فعالیت اقتصادی مسیر نامنظمی را طی می‌کند.

در پاسخ، بانک مرکزی اروپا (ECB) اوایل این ماه دومین کاهش نرخ بهره خود را اجرا کرد و موضع محتاطانه‌ای را در مورد اقدامات بیشتر برای اکتبر حفظ کرد. در حالی که سیاست‌گذاران ECB کاهش‌های اضافی را تأیید نکرده‌اند، بازارها دو کاهش دیگر تا پایان سال را پیش‌بینی می‌کنند.

به طور مشابه، بانک ملی سوئیس (SNB) نرخ‌های خود را این هفته 25 واحد پایه دیگر کاهش داد. بانک مرکزی انگلیس (BoE) نرخ سیاست خود را در هفته گذشته در سطح 5.00% ثابت نگه داشت. و به تورم مداوم و افزایش قیمت‌ها در بخش خدمات، همراه با مصرف قوی و داده‌های ثابت تولید ناخالص داخلی اشاره کرد.

در همین حال، بانک مرکزی استرالیا (RBA) در جلسه 24 سپتامبر خود برای حفظ نرخ‌ها بدون تغییر تصمیم گرفت. در حالی که در اظهارات بعدی خود یک روایت سرسختانه را حفظ کرد. تحلیلگران احتمال شروع تسهیل در اوایل سال 2025 را می‌بینند. بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در جلسه 20 سپتامبر خود یک نگه داشتن کاهشی را حفظ کرد، در حالی که بازارهای پول تنها 25 واحدی سفت شدن در 12 ماه آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

 

 

رویدادهای پیش رو

هفته آینده در تقویم اقتصادی ایالات متحده پر حادثه خواهد بود. با توجه به تغییر تمرکز فدرال رزرو از تورم به بازار کار، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) آینده در پایان هفته مرکز توجه خواهد بود.

همچنین گزارش ADP که رشد شغلی در بخش خصوصی ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند، همراه با گزارش‌های JOLTs Job Openings و ISM برای هر دو بخش تولید و خدمات مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 

تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا

از زمانی که شاخص دلار آمریکا (DXY) زیر میانگین متحرک ساده (SMA) 200 روزه کلیدی در 103.73 شکست، تنها در یکی از هفت هفته گذشته افزایش داشته است.

DXY اکنون با فشار نزولی قابل توجهی روبرو است، با یک سطح حمایت قوی در پایین‌ترین سطح سال تا کنون (YTD) 100.15 (تنظیم شده در 27 سپتامبر). دوره‌های بیشتر فشار فروش می‌تواند حرکت به علامت روانشناختی 100.00 را ایجاد کند، با یک آزمایش بالقوه از پایین‌ترین سطح 2023 در 99.57 (ثبت شده در 14 جولای).

در سمت بالا، این شاخص می‌تواند شاهد بهبود کوتاه‌مدت باشد. مقاومت اولیه احتمالاً در بالاترین سطح سپتامبر 101.91 (تنظیم شده در 3 سپتامبر)، پس از آن SMA 55 روزه در 102.28 و اوج هفتگی 103.54 (رسیده در 8 آگوست) خواهد بود. SMA 200 روزه به عنوان یک مانع حیاتی عمل خواهد کرد اگر مورد دوم فراتر رود.

شاخص دلار آمریکا

 

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه تأیید پایین‌های اخیر را انجام داده است و در اطراف 40 معلق است. این نشان می‌دهد که هنوز فضای بیشتری برای کاهش بیشتر قبل از رسیدن به آستانه اشباع فروش در 30 وجود دارد. در همین حال، شاخص جهت‌گیری متوسط (ADX) نزدیک به 41 باقی می‌ماند که نشان‌دهنده روند نزولی متوسط قوی اما هنوز شدید نیست.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاخص دلار آمریکا

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x