تحلیل و بررسی USD/CAD

وضعیت کلی نماد
جفت ارز USD/CAD امروز چهارشنبه 28 شهریور با جذب فروشندگان تازه، در حال حاضر زیر سطح 1.3600 معامله می‌شود که کمتر از 0.10 درصد برای روز کاهش یافته است. قیمت‌های اسپات در همین حال، در محدوده آشنایی محدود شده در هفته گذشته یا بیشتر باقی می‌مانند زیرا معامله‌گران با دقت منتظر رویداد ریسک کلیدی بانک مرکزی قبل از موقعیت‌یابی برای مرحله بعدی یک حرکت جهت‌دار هستند.
تحلیل و بررسی
تحلیل تکنیکال

USD/CAD بازگشت میانگین به نزدیکی میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA)، که در حدود 1.3620 معامله می‌شود، ارائه می‌دهد. چشم‌انداز کوتاه‌مدت این جفت ارز نزولی به نظر می‌رسد. زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) 14 روزه به محدوده نزولی 20.00-60.00 از 40.00-80.00 تغییر کرده است.

مقاومت افقی ترسیم شده از پایین‌ترین سطح 15 ماه مه 1.3590 همچنان به عنوان یک مانع عمده برای خریداران دلار آمریکا عمل می‌کند.

یک بهبود صعودی بالاتر از بالاترین سطح 21 آگوست 1.3626 دارایی را به سمت بالاترین سطح 19 آگوست 1.3687. و بالاترین سطح 15 آگوست 1.3738 سوق خواهد داد.

در سمت مقابل، اصلاح بیشتر زیر پایین‌ترین سطح 5 آوریل 1.3540 دارایی را به سمت حمایت روانشناختی 1.3500 خواهد کشاند. پس از آن پایین‌ترین سطح 6 سپتامبر 1.3466.

 

 

تحلیل بنیادی

فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) قرار است در پایان یک جلسه دو روزه امروز تصمیم سیاستی خود را اعلام کند. و انتظار می‌رود به طور جهانی چرخه کاهش نرخ خود را آغاز کند. جدا از این، تمرکز بازار بر پیش‌بینی‌های اقتصادی خوش‌بینانه، از جمله به اصطلاح «نقشه نقطه»، خواهد بود که نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر دینامیک قیمت دلار آمریکا (USD) در کوتاه‌مدت و ارائه انگیزه‌های معنادار به جفت ارز USD/CAD خواهد داشت.

در همین حال، افزایش شرط‌بندی‌ها برای یک کاهش نرخ بهره بزرگ‌تر، 50 واحدی (bps) توسط فدرال رزرو، فروش دلار آمریکا را در سایه قرار می‌دهد. و بهبود دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح خود از ژوئیه 2023 را محدود می‌کند که به نوبه خود بر جفت ارز USD/CAD تأثیر می‌گذارد. افزایش غیرمنتظره فروش خرده ایالات متحده نگرانی‌ها در مورد کاهش گسترده اقتصادی را کاهش داد، اگرچه واکنش بازار با توجه به انتظارات کاهشی فدرال رزرو کوتاه‌مدت بود.

در همین حال، کاهش قیمت نفت خام، که تمایل به تضعیف لونی مرتبط با کالا دارد، می‌تواند از پایین آمدن USD/CAD حمایت کند.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید

سیگنال اتوماتیک

سطوح کلیدی

درباره نماد
جفت ارز USD/CAD به معامله‌گر نشان می‌دهد که چند دلار کانادا (واحد نقل قول) برای خرید یک دلار آمریکا (واحد پایه) نیاز است. “Loonie” یک سکه به رنگ طلا است که در سال 1987 معرفی شد و توسط Royal Canadian Mint در تأسیسات آن در وینیپگ تولید می‌شود. رایج‌ترین نسخه‌های این سکه، یک لوون معمولی، پرنده‌ای که در سراسر کانادا یافت می‌شود، را در پشت و ملکه الیزابت دوم، رئیس دولت کشور، را در جلو نشان می‌دهند.
سازمان های تاثیرگذار
سازمان های تاثیرگذار
بانک مرکزی کانادا (BoC) که بیانیه صادر می‌کند و در مورد نرخ‌های بهره کشور تصمیم می‌گیرد. رئیس آن تیف مکلم است. دولت کانادا و دپارتمان امور مالی آن که سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند که بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارند. CAPP (انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا): کانادا به عنوان یک تولیدکننده برجسته نفت و گاز طبیعی، سازمان تجاری این صنعت بسیار مهم است. در ایالات متحده: دولت ایالات متحده: رویدادهایی مانند بیانیه‌های اداری، قوانین و مقررات جدید یا سیاست مالی می‌توانند ارزش دلار آمریکا و ارزهای معامله شده در برابر آن، در این مورد دلار کانادا، را افزایش یا کاهش دهند. فد، فدرال رزرو ایالات متحده که رئیس آن جروم پاول است. فد سیاست پولی را از طریق وظایف فعال مانند مدیریت نرخ‌های بهره، تعیین الزامات ذخیره و عمل به عنوان وام‌دهنده آخرین راه حل به بخش بانکی در زمان ناتوانی بانک یا بحران مالی کنترل می‌کند.
افراد تاثیرگذار
جروم پاول جروم پاول در فوریه 2018 به عنوان رئیس هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو برای یک دوره چهار ساله منتهی به فوریه 2022 کار خود را آغاز کرد. دوره او به عنوان عضو شورای حکام در 31 ژانویه 2028 به پایان می رسد. متولد در واشنگتن دی سی، او در سال 1975 از دانشگاه پرینستون مدرک لیسانس سیاست گرفت و در سال 1979 مدرک حقوق را از دانشگاه جورج تاون گرفت. پاول به عنوان دستیار وزیر و معاون وزیر خزانه داری رئیس جمهور جورج اچ دبلیو. بوش او همچنین به عنوان وکیل و بانکدار سرمایه گذاری در شهر نیویورک کار می کرد. از سال 1997 تا 2005، پاول در گروه کارلایل شریک بود. تیف مکلم تیف ماکلم در سال 1961 در مونترال، کبک به دنیا آمد. وی از 3 ژوئن 2020 برای یک دوره هفت ساله به عنوان رئیس بانک کانادا منصوب شد. او دهمین رئیس بانک مرکزی کانادا است. او همچنین به عنوان فرماندار، رئیس هیئت مدیره بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) است. او در حال حاضر ریاست کمیته حسابرسی BIS و شورای مشورتی قاره آمریکا را بر عهده دارد.
اخبار و داده های تاثیرگذار
از نظر داده‌های اقتصادی، باید به تراز حساب تجاری، تعادل بین صادرات و واردات کل کالاها و خدمات، اشاره کرد. یک مقدار مثبت نشان‌دهنده مازاد تجاری و یک مقدار منفی نشان‌دهنده کسری تجاری است. این رویدادی است که نوسان‌هایی را برای USD/CAD ایجاد می‌کند. اگر تقاضای ثابتی در مبادله با صادرات CAD دیده شود، این به رشد مثبت در تراز تجاری تبدیل خواهد شد و باید برای CAD مثبت باشد. تورم یکی دیگر از ارزش‌های اقتصادی است که برای این جفت ارز مهم است. این امر با شاخص‌های کلیدی مانند CPI (شاخص قیمت اصلی) و PPI (شاخص قیمت تولید) اندازه‌گیری می‌شود. آنها شاخص‌های کلیدی برای اندازه‌گیری تورم و تغییرات در روند خرید هستند.
ارزهای تاثیرگذار
کالاها: همانطور که قبلاً توضیح دادیم، نفت شماره یک است، اما طلا و گاز طبیعی نیز باید توسط معامله‌گران در نظر گرفته شوند. ارزها: JPY و EUR. گروه مهم دیگر از جفت‌های تأثیرگذار شامل: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY، AUD/USD، USD/CHF، NZD/USD است. اوراق قرضه: CSB (اوراق قرضه پس‌انداز کانادا)، CPB (اوراق قرضه ممتاز کانادا). شاخص‌ها: S&P/TSX Capped Composite Index (شاخص اصلی برای بازار سهام کانادا)، S&P/TSX Global Gold Index (شاخص اوراق بهادار طلای جهانی) و S&P/TSX Capped Energy Index (شاخص‌های معیار برای محصولات مشتقه مرتبط با بخش‌های اقتصادی کانادا).
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x