تحلیل و بررسی AUD/USD

وضعیت کلی نماد
جفت ارز AUD/USD امروز جمعه 16 شهریور با احتیاط معامله‌گران قبل از انتشار داده‌های اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده، دو روز افزایش خود را در برابر دلار آمریکا (USD) متوقف می‌کند. این داده‌ها ممکن است سرنخ‌های بیشتری در مورد اندازه احتمالی کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو (Fed) در این ماه ارائه دهد.
تحلیل و بررسی
تحلیل تکنیکال

دلار استرالیا در روز جمعه در حدود 0.6740 معامله می‌شود. در نمودار روزانه، جفت ارز AUD/USD در زیر میانگین متحرک نمایی نه روزه (EMA) قرار دارد که نشان‌دهنده روند نزولی کوتاه‌مدت است. با این حال، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) کمی بالاتر از 50 است که نشان‌دهنده تمایل احتمالی صعودی است. سقوط زیر سطح 50 در RSI می‌تواند یک تغییر نزولی را تأیید کند.

در سمت منفی، جفت ارز AUD/USD ممکن است سطح بازگشت در نزدیکی 0.6716 را آزمایش کند، با کاهش عمیق‌تر که ممکن است هدف حمایت پایین‌تر در 0.6470 باشد.

از نظر مقاومت، جفت ارز AUD/USD ممکن است EMA نه روزه در 0.6743 را آزمایش کند. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند راه را برای آزمایش مجدد بالاترین سطح هفت ماهه در 0.6798 باز کند.

 

 

 

تحلیل بنیادی

دلار استرالیا پس از انتشار داده‌های مثبت تراز تجاری در روز پنج‌شنبه حمایت دریافت کرد. علاوه بر این، میشل بولاک، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA)، در سخنرانی خود در «بنیاد آنیکا» در سیدنی در مورد «هزینه‌های تورم بالا» اظهار داشت که برای بررسی کاهش نرخ‌ها خیلی زود است. در حال حاضر، هیئت مدیره انتظار ندارد بتواند نرخ‌ها را در کوتاه‌مدت کاهش دهد.

دلار آمریکا پس از نظرات کاهشی مقامات فدرال رزرو، روند نزولی خود را گسترش می‌دهد. با این حال، داده‌های کلیدی مثبت اقتصادی ممکن است روند نزولی دلار آمریکا را محدود کرده باشد. PMI خدمات ISM ایالات متحده در آگوست از 51.4 در جولای به 51.5 افزایش یافت که بالاتر از انتظار بازار بود.

آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه گفت که روند بلندمدت بازار کار و داده‌های تورم، توجیه کاهش سیاست نرخ بهره توسط فدرال رزرو در آینده نزدیک و سپس به تدریج در سال آینده را می‌دهد. FXStreet’s FedTracker، که لحن سخنان مقامات فدرال رزرو را در مقیاس کاهشی تا سرسختانه از 0 تا 10 با استفاده از یک مدل AI سفارشی ارزیابی می‌کند، سخنان گولزبی را با نمره 3.8 خنثی ارزیابی کرد.

5 3 رای ها
به این پست امتیاز دهید

سیگنال اتوماتیک

سطوح کلیدی

درباره نماد
جفت ارز AUD/USD، همچنین به نام “Aussie” شناخته می‌شود، به معامله‌گر نشان می‌دهد که چند دلار آمریکا (واحد نقل قول) برای خرید یک دلار استرالیا (واحد پایه) نیاز است. این جفت ارز نیز به عنوان “Aussie” شناخته می‌شود. همراه با دلار نیوزیلند و دلار کانادا، AUD یک ارز کالایی است، یعنی ارزی که صادرات کشور آن عمدتاً از مواد خام (فلزات گران‌بها، نفت، کشاورزی و غیره) تشکیل شده است.   نرخ‌های بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در بین کشورهای صنعتی شده، از بالاترین نرخ‌ها بوده است و نقدینگی نسبتا بالای AUD آن را به ابزاری جذاب برای معامله‌گران carry تبدیل کرده است که به دنبال ارزی با بالاترین بازده هستند. این عوامل AUD را در بین معامله‌گران ارز بسیار محبوب کرده است.
سازمان های تاثیرگذار
سازمان های تاثیرگذار
بانک مرکزی استرالیا (RBA) که بیانیه صادر می‌کند و در مورد نرخ‌های بهره کشور تصمیم می‌گیرد. رئیس آن میشل بولاک است.   دولت استرالیا و دپارتمان امور مالی آن که سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند که بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارند.   دولت ایالات متحده: رویدادهایی مانند بیانیه‌های اداری، قوانین و مقررات جدید یا سیاست مالی می‌توانند ارزش دلار آمریکا و ارزهای معامله شده در برابر آن، در این مورد دلار استرالیا، را افزایش یا کاهش دهند.   Fed، فدرال رزرو ایالات متحده که رئیس آن جروم پاول است. Fed سیاست پولی را از طریق وظایف فعال مانند مدیریت نرخ‌های بهره، تعیین الزامات ذخیره و عمل به عنوان وام‌دهنده آخرین راه حل به بخش بانکی در زمان ناتوانی بانک یا بحران مالی کنترل می‌کند.
افراد تاثیرگذار
میشل بولاک میشل بولاک یک اقتصاددان استرالیایی است که در حال حاضر رئیس بانک مرکزی استرالیا است. او در 18 سپتامبر 2023 به عنوان فرماندار شروع به کار کرد و اولین زنی است که این نقش را برعهده دارد. او رئیس هیئت مدیره بانک رزرو، هیئت سیستم پرداخت و شورای تنظیم کننده های مالی است. خانم بولاک قبل از سمت فعلی خود معاون رئیس بانک مرکزی استرالیا بود.   جروم پاول جروم پاول در فوریه 2018 به عنوان رئیس هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو برای یک دوره چهار ساله منتهی به فوریه 2022 کار خود را آغاز کرد. دوره او به عنوان عضو شورای حکام در 31 ژانویه 2028 به پایان می رسد. متولد در واشنگتن دی سی، او در سال 1975 از دانشگاه پرینستون مدرک لیسانس سیاست گرفت و در سال 1979 مدرک حقوق را از دانشگاه جورج تاون گرفت. پاول به عنوان دستیار وزیر و معاون وزیر خزانه داری رئیس جمهور جورج اچ دبلیو. بوش او همچنین به عنوان وکیل و بانکدار سرمایه گذاری در شهر نیویورک کار می کرد. از سال 1997 تا 2005، پاول در گروه کارلایل شریک بود.
اخبار و داده های تاثیرگذار
از نظر داده‌های اقتصادی، همانند اکثر ارزها، معامله‌گران AUDUSD باید چشم‌اندازی بر موارد زیر داشته باشند:   GDP (تولید ناخالص داخلی)، کل ارزش بازار تمام کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک کشور. این یک معیار کلی از فعالیت بازار است زیرا نشان‌دهنده سرعت رشد یا کاهش اقتصاد یک کشور است. به طور کلی، یک خوانش بالا یا یک عدد بهتر از انتظار، برای AUD مثبت تلقی می‌شود، در حالی که یک خوانش پایین منفی است.   تورم اندازه‌گیری شده توسط شاخص‌های کلیدی مانند CPI (شاخص قیمت اصلی) و PPI (شاخص قیمت تولید)، که تغییرات در روند خرید را نشان می‌دهند.   تراز تجاری فعلی، تعادل بین صادرات و واردات کل کالاها و خدمات. یک مقدار مثبت نشان‌دهنده مازاد تجاری و یک مقدار منفی نشان‌دهنده کسری تجاری است. اگر تقاضای ثابتی در مبادله با صادرات AUD دیده شود، این به رشد مثبت در تراز تجاری تبدیل خواهد شد و باید برای AUD مثبت باشد.
ارزهای تاثیرگذار
استرالیا یک صادرکننده بزرگ به چین است و اقتصاد و ارز آن هرگونه تغییری در وضعیت آن کشور را منعکس می‌کند. دیدگاه غالب این است که دلار استرالیا به دلیل قرار گرفتن بیشتر در معرض اقتصادهای آسیایی، مزایای تنوع‌سازی را در پرتفولیویی که حاوی ارزهای اصلی جهان است، ارائه می‌دهد.   این همبستگی با بورس شانگهای باید به همبستگی آن با طلا اضافه شود. جفت AUD/USD اغلب همراه با قیمت طلا بالا و پایین می‌رود. در دنیای مالی، طلا به عنوان یک پناهگاه امن در برابر تورم دیده می‌شود و یکی از کالاهای پرمعامله است.
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x