تحلیل و بررسی طلا XAU/USD

وضعیت کلی نماد
قیمت طلا در معاملات آسیایی روز پنجشنبه 26 مهر، در نزدیکی بالاترین رکوردها، تثبیت شده است و برای سومین روز متوالی به رنگ سبز معامله می‌شود. خریداران طلا اکنون به داده‌های فروش خرده فروشی ایالات متحده برای فشار بعدی بالاتر نگاه می‌کنند.
تحلیل و بررسی
تحلیل تکنیکال

قیمت طلا در پایان معاملات روز چهارشنبه بالاتر از مقاومت کلیدی 2670 دلار بسته شد و با رکورد بالای 2686 دلار بازی کرد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) 14 روزه، در بالای خط وسط قرار دارد که نشان می‌دهد که فضای بیشتری برای سمت بالا وجود دارد.

شکست پایدار بالاتر از بالاترین سطح تمام دوران در 2686 دلار، یک پیشروی جدید به سطح 2700 دلار را آغاز خواهد کرد.

در ادامه، خریداران می‌توانند مانع روانشناختی 2750 دلار را به چالش بکشند.

در سمت پایین، حمایت فوری در سطح 2670 دلار، مقاومت قبلی که اکنون به حمایت تبدیل شده است، همسو می‌شود.

پذیرش زیر این سطح، فروشندگان را در معرض حمایت میانگین متحرک ساده (SMA) 21 روزه در 2646 دلار قرار می‌دهد.

پیش از آن، پایین‌ترین سطح روز گذشته در 2659 دلار ممکن است تعهدات خریداران را آزمایش کند.

 

 

 

تحلیل بنیادی

 

قیمت طلا از کاهش دلار آمریکا در بازارها سود می برد، حتی در حالی که احساس ریسک با ناامید کننده بودن اقدامات حمایتی چین برای بازار املاک کاهش یافته است. وزیر مسکن چین اعلام کرد که پکن تا پایان سال “مقیاس اعتبار پروژه های لیست سفید را به چهار تریلیون” یوان افزایش داد و به بازسازی یک میلیون خانه کمک خواهد کرد.
با این حال، این اقدامات اخیر چین برای حمایت از بخش در حال مبارزه نتوانست بازارهای محلی سهام را تحت تأثیر قرار دهد. زیرا شاخص های اصلی معیار چین سودهای اولیه خود را کاهش دادند. علاوه بر این، مشکلات اقتصادی چین می تواند همچنان به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا عمل کند. این کشور اژدها بزرگترین مصرف کننده فلز زرد جهان است.
علاوه بر این، افزایش اندک بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نیز روند صعودی قیمت طلا را محدود می کند. در همین حال، بازارها قبل از انتشار داده‌های اقتصادی با تأثیر بالا در این هفته – گزارش فروش خرده فروشی ایالات متحده محتاط هستند.
دلار آمریکا با افزایش انتظارات مبنی بر پیروزی احتمالی نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، با ادامه فاصله چند هفته ای تا انتخابات پنجم نوامبر، روند بهبود خود را در روز چهارشنبه گسترش داد.
اخیراً تمرکز بر انتخابات ایالات متحده معطوف است که تا حد زیادی به پیشروی مداوم دلار آمریکا کمک کرد.  زیرا سیاست های مالی و تجاری ترامپ، مثبت برای دلار سبز تلقی می شود.

تقویت انتظارات برای کاهش سیاست کمتر تهاجمی توسط فدرال رزرو (Fed) و شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ بهره 25 واحدی (bps) در ماه نوامبر باید ضررهای بازده اوراق قرضه ایالات متحده را محدود کند.

 

 

 

4.3 7 رای ها
به این پست امتیاز دهید

سیگنال اتوماتیک

سطوح کلیدی

درباره نماد
در بازار فارکس، طلا نوعی ارز است. ویژگی خاص طلا این است که فقط در برابر دلار آمریکا (USD) قابل معامله است. کد پذیرفته شده بین المللی برای طلا XAU است. این دارایی به عنوان یک دارایی “پناهگاه امن” شناخته می شود، انتظار می رود ارزش آن در زمان نوسانات و عدم اطمینان اقتصادی افزایش یابد. جفت XAU/USD به معامله گر می گوید که برای خرید یک اونس طلا (ارز پایه) به چند دلار آمریکا (ارز مظنه) نیاز است. ایالات متحده کشوری است که بزرگترین ذخایر طلا در جهان را در اختیار دارد.
سازمان های تاثیرگذار
سازمان های تاثیرگذار
  • WGC (شورای جهانی طلا)، سازمان توسعه بازار برای صنعت طلا که هدف آن تحریک و حفظ تقاضا برای آن کالا است.
  • LBMA، انجمن بازار شمش لندن، که اعضای آن تجارت را در این بازار عمده فروشی خارج از بورس برای تجارت طلا و نقره انجام می دهند. بانک انگلستان بر آن نظارت ضعیفی دارد. اکثر اعضا بانک های بزرگ بین المللی یا دلالان و پالایشگاه های شمش هستند.
  • COMEX (Commodity Exchange Inc.)، بازار اولیه برای تجارت فلزات. COMEX در سال 1994 با بورس تجاری نیویورک (NYMEX) ادغام شد و به بخش مسئول تجارت فلزات تبدیل شد.
  • استخر طلای زوریخ در سال 1968 توسط بزرگترین بانک های سوئیس پس از فروپاشی استخر طلای لندن تاسیس شد.
  • CGSE، انجمن بورس طلا و نقره چین (به اهمیت چین از نظر ذخیره طلا در بالا نگاه کنید).
افراد تاثیرگذار
دیوید هارکائیل، رئیس شورای جهانی طلا استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین و دبیر کل حزب کمونیست چین
اخبار و داده های تاثیرگذار

شاخص های اصلی که معامله گران برای درک جایگاه طلا باید مراقب آن باشند عبارتند از:

  • تقاضا در مقابل عرضه برای کالا
  • بازارهای نابسامان یا زمینه کاهش ارزش پول: طلا به عنوان پناهگاه سرمایه گذاران در زمان عدم اطمینان اقتصادی یا زمانی که هر کشوری شاهد کاهش ارزش پول خود است شناخته شده است.

  • کاربردهای عملی: اختراعات فناوری، استفاده از جواهرات و غیره

ارزهای تاثیرگذار
  • واحد پول: USD و EUR. گروه مهم دیگری از جفت‌های تاثیرگذار عبارتند از: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY، AUD/USD، USD/CHF، NZD/USD و USD/CAD.
  • کالاها: نقره، مهمترین کالای فلزی گرانبها همراه با طلا.

  • اوراق قرضه: Bund (کلمه آلمانی برای “اوراق”، اوراق بهادار بدهی صادر شده توسط دولت فدرال آلمان) و T-Note (یادداشت خزانه، اوراق بدهی قابل فروش دولت ایالات متحده)

  • شاخص ها: Hui (AMEX Gold BUGS)، XAU (Philadelphia Gold and Silver Sector Index) و GDM (NYSE Arca Gold Miners Index) مهم ترین بورس ها عبارتند از: بورس کالای نیویورک (COMEX)، هیئت تجارت شیکاگو، یورو نکست. /LIFFE، بازار شمش لندن، بورس کالای توکیو، Bolsa der Mercadorias e Futuros و بورس آتی کره.

0
نظر شما درباره این پست چیست؟x