اتریوم (ETH) با تصمیم فدرال، ۶ درصد سقوط کرد

اتریوم (ETH) با تصمیم فدرال، ۶ درصد سقوط کرد
اتریوم (ETH) روز پنج‌شنبه با کاهش ۶ درصدی قیمت مواجه شد. این کاهش پس از واریز حجم بالای اتریوم توسط شرکت Elwood Technologies به صرافی‌ها و خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم رخ داد.

 

  • صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم روز چهارشنبه ۷۷.۳ میلیون دلار خروج سرمایه ثبت کردند.
  • کیف پولی مرتبط با Elwood Technologies طی دو روز گذشته ۱۹۵۰۰ اتریوم را به صرافی بایننس منتقل کرده است.
  • اتریوم ممکن است با بازگشت از سطح حمایت کلیدی، بالاترین رکورد سالانه جدیدی را ثبت کند.

 

 

خلاصه اخبار بازار:

نرخ‌های فدرال، خروج سرمایه، واریز اتریوم به صرافی

پس از تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد، بازار کریپتو وارد روند نزولی شد و اتریوم با افت ۶ درصدی مواجه شد. این موضوع همچنین بر جریان سرمایه در صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) تاثیر گذاشت.

جمع جریان‌های سرمایه در نه صندوق ETF اتریوم در تاریخ ۳۱ جولای منفی ۷۷.۳ میلیون دلار بود، زیرا صندوق جدید Eight نتوانست خروج سرمایه ۱۳۳ میلیون دلاری از Grayscale Ethereum Trust (ETHE) را جبران کند. با وجود اینکه ETFهای اتریوم تاکنون نتوانسته‌اند بر قیمت اتریوم تاثیر بگذارند، کاتالین تیشاوزر، رئیس تحقیقات سرمایه‌گذاری در بانک Sygnum، در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف پیش‌بینی کرد که این صندوق‌ها می‌توانند بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار جذب کنند.

او پیش‌بینی کرد که اگر جریان ورودی سرمایه به ETFهای اتریوم مثبت شده و شتاب بگیرد، اتریوم می‌تواند صعود کند، زیرا بازار هنوز تاثیر ورود سرمایه بالقوه بالا به این صندوق‌ها را قیمت‌گذاری نکرده است. تیشاوزر خاطرنشان کرد که اگر جریان ورودی اتریوم الگوی مشابهی با ETFهای اسپات بیت کوین داشته باشد، قیمت اتریوم می‌تواند به ۶۰۰۰ دلار برسد.

از سوی دیگر، طبق داده‌های Lookonchain، سه کیف پول مرتبط با الوود تکنولوژیز در دو روز گذشته ۱۹۵۰۰ اتریوم به ارزش ۶۳.۶۶ میلیون دلار به صرافی بایننس منتقل کرده‌اند. این دومین بار متوالی است که واریز اتریوم این کیف پول‌ها با سقوط قیمت اتریوم همزمان می‌شود.

 

 

تحلیل تکنیکال اتریوم:

احتمال بازگشت از سطح حمایت کلیدی

اتریوم روز پنج‌شنبه با کاهش بیش از ۶ درصدی در حدود ۳۱۱۰ دلار معامله می‌شود. این کاهش قیمت باعث بیش از ۷۷.۹۶ میلیون دلار تسویه حساب اجباری شد که ۹۴ درصد آن مربوط به موقعیت‌های خرید و ۶ درصد به موقعیت‌های فروش بود.

نسبت خریداران به فروشندگان اتریوم به ۰.۹۲ کاهش یافته است که نشان می‌دهد اکثر معامله‌گران انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارند. سطح حمایت بین ۲۸۵۲ تا ۲۸۰۳ دلار در صورت کاهش بیشتر قیمت اتریوم بسیار مهم خواهد بود. اتریوم در چهار ماه گذشته چندین بار این سطح را آزمایش کرده است، اما خریداران همیشه برای جلوگیری از کاهش بیشتر وارد بازار شده‌اند. در نتیجه، افزایش قیمت اغلب با حرکت به این سطح همراه بوده است. همچنین، اکثر معامله‌گران به دلیل تاثیر بالقوه ETFهای اسپات اتریوم پس از کاهش خروج سرمایه از Grayscale، در بلندمدت خوش‌بین هستند.

بنابراین، اتریوم ممکن است در هفته‌های آینده بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد و سطح مقاومت ۴۰۹۳ دلار را آزمایش کند. حرکت زیر سطح ۲۸۰۰ دلار این دیدگاه صعودی را باطل خواهد کرد.

 

 

تحلیل تکنیکال اتریوم

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتریوم (ETH) با تصمیم فدرال، ۶ درصد سقوط کرد

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x