آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین طلا به عنوان سرمایه‌گذاری امن شوند؟

آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین طلا به عنوان سرمایه‌گذاری امن شوند؟
به گفته شرکت تحقیقات سرمایه‌گذاری نورث استار، بازار صعودی (bullish) اخیر طلا در حال باز کردن راهی برای یک حرکت صعودی در بازار بیت کوین است.

  • طبق تحلیل نورث استار، بازارهای کریپتو ممکن است پس از شکست مقاومت، افزایش یابند.
  • نامزدهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ و رابرت اف. کندی جونیور در کنفرانس بیت کوین در نشویل از بیت کوین حمایت کردند.
  • پس از چهارمین نصف شدن بیت کوین، عنوان نادرترین دارایی از طلا به بیت کوین منتقل شده است.

Northstar

تحلیل Northstar، کل ارزش بازار کریپتو را با قیمت طلا مقایسه می‌کند. روند صعودی در نمودار نشان‌دهنده احساسات صعودی در کریپتو است. جایی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال را ترجیح می‌دهند. در حالی که روند نزولی نشان‌دهنده قدرت طلا و ترجیح سرمایه‌گذاران برای فلزات گرانبها است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که زمانی که قیمت زیر میانگین متحرک ساده 12 ماهه (SMA) در اواسط سال 2018 کاهش می‌یابد، طلا عملکرد بهتری نسبت به کریپتو داشته است. در حال حاضر، شکل‌گیری الگوی گوه صعودی، مشخص شده توسط چندین نوسان بالا و پایین از اوایل سال 2023، نشان می‌دهد که اگر قیمت‌ها بالای خط روند بالایی، ابر ایچیموکو و SMA 12 ماهه بسته شوند، این نشان‌دهنده یک فاز صعودی برای کریپتو است.

برعکس، بسته شدن قیمت زیر خط روند پایین می‌تواند منجر به سقوط قیمت‌های کریپتو و تقویت عملکرد طلا شود.

CryptoRank.io

داده‌های CryptoRank.io نشان می‌دهد که ارزش کل بازار بیت‌کوین 1.35 تریلیون دلار است. در حالی که ذخایر طلای نگهداری‌شده توسط ایالات متحده 543 میلیارد دلار است. این اختلاف بر پتانسیل رشد قابل توجه بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای سنتی طلا تأکید می‌کند.

علاوه بر این، در یک کنفرانس ارزهای دیجیتال در نشویل، نامزدهای ریاست جمهوری، دونالد ترامپ و رابرت اف. کندی جونیور، از بیت‌کوین حمایت کردند. ترامپ پیشنهاد ایجاد ذخایر بیت‌کوین را داد و کندی خواستار آن شد که دولت فدرال بیت‌کوین به ارزش ذخایر طلای کشور را خریداری کند.

GlassNode

داده‌های GlassNode نشان می‌دهد که پس از چهارمین نصف شدن بیت کوین، نرخ انتشار پایدار بیت کوین به 0.83 درصد رسیده است که اکنون کمتر از طلا با تقریباً 2.3 درصد است و در نتیجه عنوان نادرترین دارایی را از طلا به بیت کوین منتقل می‌کند.

کم‌یابی اغلب تقاضا را افزایش می‌دهد. از آنجایی که بیت کوین نسبت به طلا نادرتر درک می‌شود، می‌تواند منجر به تقاضای بالاتر و احتمالاً افزایش قیمت بیت کوین در طول زمان شود.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین طلا به عنوان سرمایه‌گذاری امن شوند؟

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x