سقف تاریخی جدید در طلا (XAU/USD) در پی انتشار داده های PPI

سقف تاریخی جدید در طلا (XAU/USD) در پی انتشار داده های PPI
طلا (XAU/USD) پس از انتشار داده‌های تورم ایالات متحده به شکل «factory gate» یا شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)، از محدوده رنج خود خارج شد و بالاترین سطح تاریخی جدید یعنی سطح 2.551 دلار را در روز پنج‌شنبه ثبت کرد.

 

  • طلا پس از انتشار داده‌های PPI ایالات متحده، به بالاترین سطح جدید بالاتر از 2550 دلار رسید.
  • با این حال، احساس ریسک خوش‌بینانه است و هیجان برای پناهگاه امن را مهار می‌کند.

 

 

طلا پس از انتشار داده‌های PPI و ادعاهای بیکاری ایالات متحده در روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح جدید خود رسید.

شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) بدون غذا و انرژی در ماه آگوست 2.4 درصد افزایش یافت که همان 2.4 درصد ثبت شده در جولای است. این نتیجه کمتر از انتظار 2.5 درصد بود، طبق داده‌های دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS). ماهانه، PPI اصلی 0.3 درصد افزایش یافت که در مقایسه با کاهش 0.2 درصدی بازنگری شده در جولای بود. اقتصاددانان انتظار افزایش 0.2 درصدی داشتند.

در همین حال، PPI اصلی 1.7 درصد در ماه آگوست افزایش یافت که در مقایسه با افزایش 2.1 درصدی بازنگری شده در ماه گذشته بود. این نتیجه کمتر از انتظار 1.8 درصد بود. ماهانه PPI 0.2 درصد افزایش یافت که در مقایسه با 0.0 درصد بازنگری شده ثبت شده در جولای و بالاتر از 0.1 درصد انتظار بود.

داده‌های اشتغال ایالات متحده که همزمان منتشر شد نشان داد که ادعاهای اولیه بیکاری در هفته منتهی به 6 سپتامبر 230 هزار افزایش یافته است که بالاتر از 228 هزار مورد بازنگری شده هفته گذشته بود و مطابق با پیش‌بینی 230 هزار بود.

ادعاهای ادامه‌دار بیکاری 1.850 میلیون افزایش یافت که بالاتر از 1.845 میلیون بازنگری شده هفته گذشته بود، طبق وزارت کار ایالات متحده.

 

 

 

تحلیل تکنیکال: طلا به بالاترین سطح تاریخی جدید رسید

طلا (XAU/USD) از محدوده رنج چند هفته‌ای خود خارج شد و در جلسه ایالات متحده در روز پنج‌شنبه بالاترین سطح جدید 2024 در 2551 دلار را ثبت کرد. روند بلندمدت برای طلا صعودی است و از آنجایی که «روند دوست شماست»، احتمالاً همچنان افزایش خواهد یافت.

طلا (XAU/USD)

طلا اکنون به هدف صعودی خود در 2550 دلار رسیده است که پس از شکست اصلی از محدوده جولای-آگوست در 14 آگوست ایجاد شده است.

این راه را برای هدف بعدی صعودی در 2570 دلار، نسبت 0.786 فیبوناچی کانال قبلی، که به سمت بالا استخراج شده است، باز می‌کند.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سقف تاریخی جدید در طلا (XAU/USD) در پی انتشار داده های PPI

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x