تحلیل و بررسی AUD/USD

وضعیت کلی نماد
جفت ارز AUD/USD امروز چهارشنبه 28 شهریور پس از کاهش چشمگیر شاخص پیشرو وستپک استرالیا، روند صعودی خود را در نزدیکی 0.6775 متوقف می‌کند. معامله‌گران قبل از مرحله بعدی یک حرکت جهت‌دار، منتظر تصمیم کلیدی سیاست فدرال رزرو هستند. با این حال، افزایش شرط‌بندی‌ها برای یک کاهش نرخ بهره بزرگ‌تر توسط فدرال رزرو، فروش دلار آمریکا را احیا می‌کند و این جفت ارز را در سطح بالای خود نگه می‌دارد.
تحلیل و بررسی
تحلیل تکنیکال

افزایش‌های بیشتر پیش‌بینی می‌شود که AUD/USD را به بالاترین سطح آگوست 0.6823 (29 آگوست). سپس به اوج دسامبر 2023 در 0.6871 (28 دسامبر) و در نهایت به مانع کلیدی 0.7000 سوق دهد.

از سوی دیگر، فروشندگان ممکن است این جفت ارز را زیر پایین‌ترین سطح سپتامبر 0.6622 (11 سپتامبر)، منطقه‌ای که توسط SMA 200 روزه کلیدی 0.6618 پشتیبانی می‌شود، سوق دهند. پایین‌تر از اینجا، کف 2024 در 0.6347 (5 آگوست) می‌آید.

نمودار چهار ساعته نشان‌دهنده تقویت تدریجی وضعیت صعودی است. با این حال، سطح 0.6748 به عنوان مانع اولیه صعودی ظاهر می‌شود، که پس از آن 0.6767 و سپس 0.6823 قرار دارد. در سمت پایین، SMA 55 موقت در 0.6696 قبل از SMA 200 در 0.6668 و سپس 0.6622 قرار دارد. RSI در اطراف منطقه 62 معلق بود.

 

 

 

تحلیل بنیادی

دلار آمریکا (USD) با فشار فروش تجدید شده، به دارایی‌های حساس به ریسک کمک کرد و دلار استرالیا را برای بازپس گیری مانع 0.6700 و بالاتر در روز دوشنبه افزایش داد.

با این حال، دلار استرالیا توانست بخشی از ضررهای روز جمعه را در برابر دلار آمریکا بهبود بخشد، همیشه در میان چشم‌انداز سازنده گسترده. با وجود این اقدام قیمت مثبت، AUD با چالش‌های ناشی از قدرت متناوب گرین بک و نگرانی‌های مداوم در مورد عملکرد اقتصادی چین روبرو است.

در واقع، افزایش قوی روز دوشنبه در AUD/USD نیز با تقویت بیشتر قیمت مس همراه بود، در حالی که قیمت سنگ آهن کاهش جزئی داشت. از آنجایی که قیمت سنگ آهن با بخش‌های مسکن و صنعتی چین ارتباط نزدیکی دارد، ضعف آن‌ها می‌تواند دستاوردهای بیشتر AUD را محدود کند.

تغییرات سیاست پولی اخیراً از روند صعودی دلار استرالیا حمایت کرده است. در ماه آگوست، بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ نقدی رسمی (OCR) را در 4.35 درصد ثابت نگه داشت و در میان فشارهای تورمی مداوم بدون نشانه‌های تسکین فوری، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرد.

آخرین صورتجلسه RBA نیز از AUD حمایت کرد که بحث‌های میان اعضای در مورد احتمال افزایش هدف نرخ نقدی را نشان داد. این صورتجلسه نگرانی‌های مداوم تورمی و انتظارات بازار برای کاهش نرخ احتمالی در اواخر سال 2024 را برجسته کرد.

در همان جهت، میشل بالوک، رئیس RBA، در نظرات اخیر خود موضع سرسختانه بانک را تکرار کرد و در مورد خطرات تورم بالا هشدار داد. او نشان داد که اگر اقتصاد همانطور که انتظار می‌رود تکامل یابد، هیئت مدیره پیش‌بینی نمی‌کند که در کوتاه‌مدت کاهش نرخ‌ها ضروری باشد.

در ادامه

با این حال، آینده نرخ نقدی RBA همچنان احتمال بالایی (حدود 85 درصد) برای کاهش 25 واحدی تا پایان سال نشان می‌دهد. به طور کلی، انتظار می‌رود RBA آخرین بانک مرکزی G10 باشد که کاهش نرخ‌ها را آغاز کند.

با توجه به کاهش نرخ‌های تقریباً کاملاً قیمت‌گذاری شده از فدرال رزرو (Fed) و انتظار می‌رود RBA برای مدت طولانی یک سیاست محدود را حفظ کند، AUD/USD ممکن است در اواخر امسال شاهد افزایش بیشتر باشد.

با این وجود، یک مانع اصلی برای افزایش بیشتر در دلار استرالیا می‌تواند بهبود کند اقتصاد چین باشد. تورم‌زدایی و اقدامات محرک ناکافی، بهبود چین پس از همه‌گیری را مانع می‌شوند و آخرین نشست دفتر سیاسی، اگرچه حمایت خود را ابراز کرد، اما هیچ محرک جدید قابل توجهی را معرفی نکرد و نگرانی‌ها در مورد تقاضا از دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داد.

علاوه بر این، آخرین گزارش CFTC برای هفته منتهی به 10 سپتامبر نشان داد که خالص کوتاه سفته‌بازان در ارز استرالیا با افزایش چشمگیر علاقه باز، به بالاترین سطح دو هفته افزایش یافته است. شایان ذکر است که AUD از سه ماهه دوم سال 2021 در قلمرو خالص کوتاه باقی مانده است، با تنها یک دوره دو هفته‌ای از موقعیت خالص بلند در اوایل امسال.

از نظر داده‌ها، انتشار بعدی در Oz شاخص پیشرو Westpac در 18 سپتامبر خواهد بود.

5 3 رای ها
به این پست امتیاز دهید

سیگنال اتوماتیک

سطوح کلیدی

درباره نماد
جفت ارز AUD/USD، همچنین به نام “Aussie” شناخته می‌شود، به معامله‌گر نشان می‌دهد که چند دلار آمریکا (واحد نقل قول) برای خرید یک دلار استرالیا (واحد پایه) نیاز است. این جفت ارز نیز به عنوان “Aussie” شناخته می‌شود. همراه با دلار نیوزیلند و دلار کانادا، AUD یک ارز کالایی است، یعنی ارزی که صادرات کشور آن عمدتاً از مواد خام (فلزات گران‌بها، نفت، کشاورزی و غیره) تشکیل شده است.   نرخ‌های بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در بین کشورهای صنعتی شده، از بالاترین نرخ‌ها بوده است و نقدینگی نسبتا بالای AUD آن را به ابزاری جذاب برای معامله‌گران carry تبدیل کرده است که به دنبال ارزی با بالاترین بازده هستند. این عوامل AUD را در بین معامله‌گران ارز بسیار محبوب کرده است.
سازمان های تاثیرگذار
سازمان های تاثیرگذار
بانک مرکزی استرالیا (RBA) که بیانیه صادر می‌کند و در مورد نرخ‌های بهره کشور تصمیم می‌گیرد. رئیس آن میشل بولاک است.   دولت استرالیا و دپارتمان امور مالی آن که سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند که بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارند.   دولت ایالات متحده: رویدادهایی مانند بیانیه‌های اداری، قوانین و مقررات جدید یا سیاست مالی می‌توانند ارزش دلار آمریکا و ارزهای معامله شده در برابر آن، در این مورد دلار استرالیا، را افزایش یا کاهش دهند.   Fed، فدرال رزرو ایالات متحده که رئیس آن جروم پاول است. Fed سیاست پولی را از طریق وظایف فعال مانند مدیریت نرخ‌های بهره، تعیین الزامات ذخیره و عمل به عنوان وام‌دهنده آخرین راه حل به بخش بانکی در زمان ناتوانی بانک یا بحران مالی کنترل می‌کند.
افراد تاثیرگذار
میشل بولاک میشل بولاک یک اقتصاددان استرالیایی است که در حال حاضر رئیس بانک مرکزی استرالیا است. او در 18 سپتامبر 2023 به عنوان فرماندار شروع به کار کرد و اولین زنی است که این نقش را برعهده دارد. او رئیس هیئت مدیره بانک رزرو، هیئت سیستم پرداخت و شورای تنظیم کننده های مالی است. خانم بولاک قبل از سمت فعلی خود معاون رئیس بانک مرکزی استرالیا بود.   جروم پاول جروم پاول در فوریه 2018 به عنوان رئیس هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو برای یک دوره چهار ساله منتهی به فوریه 2022 کار خود را آغاز کرد. دوره او به عنوان عضو شورای حکام در 31 ژانویه 2028 به پایان می رسد. متولد در واشنگتن دی سی، او در سال 1975 از دانشگاه پرینستون مدرک لیسانس سیاست گرفت و در سال 1979 مدرک حقوق را از دانشگاه جورج تاون گرفت. پاول به عنوان دستیار وزیر و معاون وزیر خزانه داری رئیس جمهور جورج اچ دبلیو. بوش او همچنین به عنوان وکیل و بانکدار سرمایه گذاری در شهر نیویورک کار می کرد. از سال 1997 تا 2005، پاول در گروه کارلایل شریک بود.
اخبار و داده های تاثیرگذار
از نظر داده‌های اقتصادی، همانند اکثر ارزها، معامله‌گران AUDUSD باید چشم‌اندازی بر موارد زیر داشته باشند:   GDP (تولید ناخالص داخلی)، کل ارزش بازار تمام کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک کشور. این یک معیار کلی از فعالیت بازار است زیرا نشان‌دهنده سرعت رشد یا کاهش اقتصاد یک کشور است. به طور کلی، یک خوانش بالا یا یک عدد بهتر از انتظار، برای AUD مثبت تلقی می‌شود، در حالی که یک خوانش پایین منفی است.   تورم اندازه‌گیری شده توسط شاخص‌های کلیدی مانند CPI (شاخص قیمت اصلی) و PPI (شاخص قیمت تولید)، که تغییرات در روند خرید را نشان می‌دهند.   تراز تجاری فعلی، تعادل بین صادرات و واردات کل کالاها و خدمات. یک مقدار مثبت نشان‌دهنده مازاد تجاری و یک مقدار منفی نشان‌دهنده کسری تجاری است. اگر تقاضای ثابتی در مبادله با صادرات AUD دیده شود، این به رشد مثبت در تراز تجاری تبدیل خواهد شد و باید برای AUD مثبت باشد.
ارزهای تاثیرگذار
استرالیا یک صادرکننده بزرگ به چین است و اقتصاد و ارز آن هرگونه تغییری در وضعیت آن کشور را منعکس می‌کند. دیدگاه غالب این است که دلار استرالیا به دلیل قرار گرفتن بیشتر در معرض اقتصادهای آسیایی، مزایای تنوع‌سازی را در پرتفولیویی که حاوی ارزهای اصلی جهان است، ارائه می‌دهد.   این همبستگی با بورس شانگهای باید به همبستگی آن با طلا اضافه شود. جفت AUD/USD اغلب همراه با قیمت طلا بالا و پایین می‌رود. در دنیای مالی، طلا به عنوان یک پناهگاه امن در برابر تورم دیده می‌شود و یکی از کالاهای پرمعامله است.
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x